Referat 2015

Generalforsamling 2015.

Agenda:

• Valg af dirigent

Jes Olesen er valgt som dirigent og konstatere at generalforsamlingen er korrekt indkaldt i forhold til klubbens vedtægter.

• Formandens beretning

2014 har været et fantastisk år for Helsted Fremad. Sådan plejer beretningen at starte og i år er ingen undtagelse.

2014 er første hele år med kunstgræs og det har været en fornøjelse at se hvordan banen er belagt året rundt. Næsten uanset hvornår på døgnet man kommer forbi så er der gang i banen. Og også helt fantastisk at kampene nu spilles lige uden for døren.

I 2014 var vi repræsenteret med hold i serie 3, 4 og 6. Serie 3 var i foråret meget tæt på oprykning, men den sidste kølighed manglede og det betød at det også hed serie 3 i efteråret. Her var der dog ingen tvivl og holdet rykkede op som ubesejrede. En rigtig flot præstation hvilket betyder at vi nu skal spille i serie 2 for første gang i klubbens historie, og det med et hold af egen ”avl” med en gennemsnitsalder på 21. Det bliver spændende at følge holdet.

Vi sikrede også oprykning i både drenge og piger U13, så de i 2015 spiller i M2. Vi har haft meget svært ved at fastholde i ældste piger, ligesom det kunne være rart med lidt mere tilgang i pigeafdelingen i de mindste årgange.

Vores U17 drenge som kom som et helt hold fra Randers Freja i 2013 har fået endnu flere spillere til, og mange af dem er ”gamle” Helsted drenge der kommer hjem og det er jo altid dejligt at få tidligere spillere tilbage igen. Vores U15 drenge har klaret sig flot og været tæt på oprykning til M1, men manglede lige det sidste mål. Til gengæld går det rigtig godt med bredden i U15, og vi har nu 3 hold tilmeldt, og udviklingen i U15 truppen betød også at vores chef Træner Mads Skovfoged Jensen blev tildelt SIKR Ungdomspokal

SIKR’s Ungdomspokal uddeles i år for tredje gang i forbindelse med Sportsfejringen.

Kriterierne for indstilling til prisen er:

En ung træner/leder 16 – 24 år, der har gode evner for tilrettelægning og instruktion af træningen i sin klub.

Vores indstilling lød sådan her:

Mads er 22 år og har overtaget U15 drengene for 3 -4 år siden, hvor han startede med 2. holdet der nærmest var i opløsning og nu har overtaget 1. holdet, fået dem i M2 og var meget tæt på at få dem i M1

Har som den eneste årgang i klubben på 11 mands plan 2 hold i årgangen. Og Helsted er eneste bredde klub med 2 hold i årgangen  i Randers kommune – og nu har vi så 3 hold

Hvis vi ser fremad – og det skal vi jo – så har en ambitiøs plan om at få bygget klubhuset om, således at vi kan få et omklædningsrum mere – her hvor vi har klub lokale, og så få nyt klublokale i en overetage.

Vi har en stærk tro på at vi kan finde de penge der skal til – første punkt er dog at vi kommunen bevilger penge til at bygge klublokalet om til omklædningsrum. Sker det, har vi en forventning til at det andet kan falde på plads. Vi forventer en byggepris på ca.1 mill for vores del af byggeriet

Formanden har gennemgået sin beretning som er godkendt af generalforsamlingen

• Kassererens beretning

Regnskabet gennemgået og godkendt af generalforsamlingen.

• Valg af bestyrelsesmedlemmer - på valg:
  • Steen Haugaard, villig til genvalg: Genvalgt
  • Thomas Dahl Pedersen, villig til genvalg: Genvalgt
  • Peter Juul Møller, villig til genvalg: Genvalgt
  • Henrik Kragh ønsker at udtræde af bestyrelsen
    • Kasper Christiansen er valgt for 1 år
    • Benny Gjøtrup er valgt for 2 år
  • Rolf Hansen ønsker at udtræde af bestyrelsen
    • Mikael Rasmussen er valgt for 1 år
  • Valg af revisorer
    • Jes Olesen er genvalgt til revisor
    • Ulrich Høgenhaven er genvalgt til revisor