Referat 2016

• Mikael Rasmussen
  1. Valg af revisorer
  1. Valg af Dirigent

Kent Villadsen er valgt som dirigent og konstatere at generalforsamlingen er korrekt indkaldt i forhold til klubbens vedtægter.

1. Formands beretning

Vores førstehold var for første gang nogensinde i serie 2 og vi var meget tæt på oprykning til serie 1 i første forsøg.

På et tætpakket QuickPot Park tabte vi i næstsidste runde til Vivild med 1-0. Jeg drømmer stadig om hvordan ”brølet” havde været hvis vi havde scoret – sådan blev det ikke og efteråret var præget af en del skader, hvilket betød at vi ikke havde helt samme niveau, men et godkendt 2015.

1. holdet rykkede desværre ud af serie 4 efter et forår uden sejr, og derfor var målet jo en hurtig oprykning hvilket kom sikkert i hus.

Derfor startede 2016 også i serie 2 og 4 som sidste år, men denne gang med 2 sikre sejre i første runde. Vi har også et 3. hold i år, der spiller i serie 5.

På ungdomssiden har vi i flere år haft et samarbejde med Romalt IF. Dette er stoppet og vores mål er at vi nu skal have hold i alle pigeårgange inden 2020 uden samarbejde med andre klubber.

Vi er kommet godt fra start og har fået rigtig mange nye piger til, med visionen om at det skal være sjovt at spille fodbold – og det er vigtigere end at spille i mesterrække/Vest eller hvad det hedder i de forskellige årgange. Dog har vi også sportslig succes og især vores U13 piger har klaret sig rigtig godt og skal i 2016 spille i Vest.

På drenge siden har vi også sportslig succes især med U14 drenge, der fra den nye sæson spiller i Vest2. Vi har dog oplevet det samme som mange andre klubber – nemlig afgang blandt de ældste drenge.

I 2015 havde 3 U16 hold, 1 U17 hold og 2 U19 hold. Desværre er det blevet væsentlig reduceret da vi kun har 1 U16 og 1 U19 hold i 2017. Det skyldes flere ting – nogle har valgt at skifte til andre klubber, nogle er efterskole og andre har ikke tid eller mangler lysten til fodbold. Det er jo desværre det der sker og noget vi gerne vil sætte ind overfor, også da det jo ikke er det vi er vant til.

Klubhus byggeriet havde vi jo nok forventet var fuldstændig på plads i 2015, således at vi kunne starte byggeriet i år, men desværre svigtede kommunen lidt og vi fik ikke de forventede midler til at lave omklædning i en del af gang og klublokalet, samt en lille tilbygning. Vi har søgt igen i år, men er nok ikke nødvendigvis positive.

Desværre betyder endnu et afslag fra kommunen, at vi ikke får de 500.000 der er givet tilsagn om fra Elrofonden, da de bortfalder, såfremt vi ikke får begyndt byggeriet i år. Nordea har været positive overfor endnu et tilskud fra Nordea fonden – beløb måske op til 50tkr.

Vi har været rigtig meget plaget af indbrud og hærværk i 2015 og 2016 og derfor har vi sat kamera op.

Vi skal også have fundet ud af hvad vi gør med vinduer og døre, da vi ikke kan blive ved med at sætte de gamle vinduer og lister i igen og igen. Vi vil dog afvente evt. tilsagn fra kommunen om tilskud til omklædning, så vi får den løsning der er bedst afhængig af om vi skal bygge om eller vi forsætte som nu.

Vi vil starte nye udvalg op, og af den vej håbe at vi kan involvere flere i projekt – et bedre Helsted Fremad. Vi vil gerne have flere med, ikke nødvendigvis for selv at lave mindre men for at få lavet mere – til alles bedste.

1. Kassererens beretning

Regnskabet gennemgået og godkendt af generalforsamlingen.

1. Valg af bestyrelsesmedlemmer
  • Jim Jeppesen - genvalgt