DBU Børneklub

I Helsted Fremad har vi i en længere periode arbejdet målrettet med at forbedre vilkårene for børnefodbold i lokalområdet. Dette arbejde kulminerede i september 2022, da klubben officielt blev godkendt som DBU Børneklub, vel og mærke som den første klub i Randers Kommune.

Udnævnelsen har betydet at vi nu stiller endnu større krav til os selv som bredeklub. Det er vigtigt, at børnefodbold i Helsted Fremad er for alle, desuagtet niveau og evner. Kommer man til træning første gang, eller har man spillet i flere år, så har vi et tilbud, der sikrer både personlig og fodboldmæssig udvikling.

DBU Børneklub har gjort det nemmere for os at arbejde konkret med en række tiltag, som skal sikre, at trænere, børn og frivillige føler sig som en del af noget større - det indebærer træneruddannelse, skarpere kommunikation med forældre og trænere, forældremøder, strategi for årgangsopstart og lignende.

Nedenfor kan du finde de politikker og redskaber, som vi benytter os af for at sikre, at vi konstant udvikler os på børneområdet.

Den Grønne Tråd

Børnepolitik

Forældreguide (Kommer snart)

I Helsted Fremad har vi mange forældretrænere, og dét er vi rigtige glade for, men vi anerkender også, at trænergerningen kan være tung til tider. Derfor vil vi rigtige gerne klæde jer så godt på til opgaven som muligt. Vi anbefaler jer derfor at læse ovenstående materiale igennem, tilmelde jer DBU’s træningsprogrammer og hive fat i klubbens Børneudviklingstrænere, hvis I har bare de mindste spørgsmål.